A new day.

ja, så sitter jag här i sängen under täcket och skriver igen. rocky vandrar omkring i lägenheten och kollar läget så att allting är ok. en riktigt trevlig kissekatt det där. tror han börjar vänja sig lite med oss och lägenheten nu.

vi fick en hörnsoffa av en fd jobbarkompis till mig igår, visst, den är lite sliten, men helt ok. så nu är det ommöblerat i vardagsrummet. jag vet inte än om jag är nöjd med möbleringen, men det är väl bara att ändra annars :)

jag ska snart klä på mig och åka och prova på ett jobb idag. som ekonomibiträde i olika kök i blge. idag och i morgon ska jag vara på tunagården, på måndag och tisdag på ängsklockan i tjärna ängar. på tisdag och onsdag ska jag vara i gagnef och jobba, där jag har varit sen november 06. och på fredagen ska jag jobba på rältagården. det blir en full vecka, skönt, men lite körigt. fan, jag som trodde jag var arbetslös...

åhh, jag hatar att åka till nya ställen å jobba, blir så jävla nervös! just nu flyger fjärilarna omkring som attack piloter i magen på mig... tänk om jag inte hittar dit. dessutom har vi fått sveriges fulaste kläder att jobba i. det är tydligen dress-code i blge kommuns kök, tur att alla andra ser likadana ut då :)

nu pep väckarklockan också... tydligen dax för mig att masa mig ur sängen. jag tror till och med att jag ska försöka mig på lite frukost idag :)

image7

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Maria! Vad kul att man hittade dig här =) Allt bra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback